موسسه قرآن و عترت راویان وحی باغین

قال علی علیه السلام : فیهِ رَبیعُ القُلوبِ وَیَنابیعُ العِلمِ وَ ما لِلقَلبِ جِلاءٌ غَیرُهُ . قرآن بهار دل ها و چشمه های دانش است و دل را جز به وسیله آن جلایی نیست . نهج البلاغه خطبه 176

موسسه قرآن و عترت راویان وحی باغین

قال علی علیه السلام : فیهِ رَبیعُ القُلوبِ وَیَنابیعُ العِلمِ وَ ما لِلقَلبِ جِلاءٌ غَیرُهُ . قرآن بهار دل ها و چشمه های دانش است و دل را جز به وسیله آن جلایی نیست . نهج البلاغه خطبه 176

موسسه فرهنگی قرآن و عترت راویان وحی باغین در سال 1388 تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور اعضای

هیئت رئیسه آقای دکتر علی غلامعلی پور سرکار خانم معصومه شجاعی با مدیریت آقای حسین نامجو در شهر باغین شروع

به فعالیت نمود

اهداف موسسه:

این موسسه در جهت توسعه و تعمیق فرهنگ متعالی قرآن کریم و زدودن محجوریت از چهره قرآن کریم در سطح شهر از طرق:

الف) آموزش عمومی ( روخوانی . روانخوانی . ترتیل . و تجوید)

ب) آموزش تخصصی( صوت الحن . حفظ کل قرآن کریم...

ج) آموزش حفظ خردسالان (3تا 5 و 5 تا 7 ساله )

می باشد

این وبلاگ تحت نظارت آقایان حسین نامجو و مَهدی شجاعی و خانم زهرا علیزاده اداره می گردد

نشانی : جنب بانک صادرات باغین مرکز قرآنی شهر باغین

شماره تماس: 3370410-0341

تلفکس: 3374353-0341

محمدی پرچویی:

برگزاری 52 دوره آموزشی ویژه مربیان حفظ قرآن سراسر کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر مرکز راهبردی آموزش حفظ و قرائت قرآن سازمان اوقاف با بیان اینکه این مرکز از سال گذشته در راستای اجرای هر چه بهتر طرح تربیت حافظان قرآن راه‌اندازی شده است، گفت: طی یک سال گذشته 52 دوره آموزشی برای بیش از 910 نفر از مربیان حفظ قرآن سراسر کشور برگزار شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا محمدی‌پرچویی، مدیر مرکز راهبردی آموزش حفظ و قرائت قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به طرح تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه که از سال گذشته در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور آغاز شده است، اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه با توجه به ضرورت بهره‌گیری از مربیان متخصص حفظ قرآن در اجرای این طرح، مرکز راهبردی آموزش حفظ و قرائت قرآن کریم را از سال گذشته در قم راه‌اندازی کرده است.

مدیر مرکز راهبردی آموزش حفظ و قرائت قرآن کریم در ادامه افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف این مرکز تربیت منابع انسانی برای کلاس‌های آموزشی بقاع متبرکه و امامزادگان است که دوره‌های آموزشی به این منطور به صورت هفتگی در مرکز برگزار می‌شود و این مرکز هر هفته میزبانی مدرسان و مربیان یکی از استان‌ها را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه مربیانی که در دوره‌های آموزشی این مرکز شرکت می‌کنند، حافظان پنج جزء تا کل قرآن کریم هستند، عنوان کرد: این مربیان که باید توانایی اداره و مدیریت کلاس‌های آموزشی قرآن را نیز داشته باشند پس از ثبت‌ نام از طریق استان‌ها به مدت یک هفته مهمان مرکز راهبردی آموزش حفظ و قرائت قرآن می‌شوند؛ البته پس از اینکه این افراد در استان‌ها شناسایی شده و ثبت نام خود را انجام دادند، به مرکز راهبردی حفظ قرآن معرفی می‌شوند تا مرکز افراد واجدالشرایط را برای شرکت در دوره‌های آموزشی انتخاب شوند.

محمدی‌پرچویی ادامه داد: مربیانی که در دوره‌های آموزشی این مرکز شرکت می‌کنند، علاوه بر اینکه لازم است حافظ پنج جزء تا کل قرآن کریم باشد؛ باید به این مرکز تعهد دهند که پس از پایان این دوره آموزشی به تدریس در بقاع متبرکه و امامزادگان می‌پردازند، البته افرادی که در مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه رتبه‌های اول تا پنجم را کسب کنند در اولویت شرکت در این دوره‌های آموزشی خواهند بود و همچنین حافظان کل قرآن نیز در اولویت ثبت نام هستند.

وی در ادامه این بخش از سخنان خود عنوان کرد: پس از اینکه صلاحیت ثبت نام شدگان استان‌ها برای شرکت در این دوره‌های آموزشی بررسی شد و افراد واجدالشرایط انتخاب شدند، منابع درسی دوره‌های آموزشی حضوری برای آنها ارسال می‌شود و این افراد سه ماه قبل از برگزاری دوره آموزشی وقت دارند که منابع را بخوانند و در آزمون غیرحضوری شرکت کنند تا پس از آن آمادگی لازم برای شرکت در دوره حضوری را به دست آورند.

مدیر مرکز راهبردی حفظ و قرائت قرآن قم درباره آزمون غیرحضوری که مقدمه شرکت در دوره آموزشی است، گفت: مهم‌ترین بخش آزمون غیرحضوری از دو کتاب برگزار می‌شود که این کتاب‌ها شامل «درس‌نامه حفظ قرآن» تالیف حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم و «روش تدریس قرآن» که از تألیفات خودم است، می‌شود و شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی باید این کتاب‌ها را به طور کامل مطالعه کنند.

وی در ادامه این بخش از سخنان خود اظهار کرد: پس از اینکه این آزمون‌های غیرحضوری برگزار شد، استان‌ها پاسخ‌نامه‌ها را برای مرکز ارسال می‌کنند تا این پاسخ‌نامه‌ها در مرکز تصحیح شود و افرادی که نمره 14 را بگیرند و حسن حفظ آنها نیز 70 از 100 باشد به دوره حضوری دعوت می‌شوند و در دوره آموزشی که از روزهای شنبه تا پنجشنبه هر هفته است در کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید حفظ قرآن شرکت می‌کنند.

محمدی‌پرچویی به ارائه آماری درباره تعداد دوره‌های آموزشی برگزار شده تاکنون در این مرکز اشاره کرد و گفت: از مهرماه سال گذشته که این مرکز راه‌اندازی شده تا به امروز 52 دوره آموزشی برای هزار و 910 نفر از مربیان سراسر کشور برگزار شده است و این طرح تا پایان امسال به همین شکل ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: برای سال آینده در صدد هستیم تا دوره‌های تکمیلی حفظ را برای مربیانی که تاکنون در این دوره‌های آموزشی شرکت داشته‌اند، برگزار کنیم و همچنین برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره تربیت مربی قرائت و ترتیل قرآن برای حافظان قرآن را داشته باشیم.

مدیر مرکز راهبردی آموزش حفظ و قرائت قرآن کریم سازمان اوقاف در ادامه با یادآوری اینکه در این دوره آموزشی اساتید مطرح حفظ به آموزش مربیان می‌پردازند، گفت: اساتیدی از جمله شهریار پرهیزگار، حجج‌اسلام شهیدی‌پور، سیدمهدی طباطبایی، حاج‌ابوالقاسم، سیدمصطفی حسینی، علی قاسمی و مهندسی و خانم‌ها میرقیاسی، امینی، صاحب‌هنر، پارسا و احمدی از اساتید آقا و خانم هستند که در این دوره آموزشی به آموزش مربیان حفظ می‌پردازند.

وی درباره جزئیات کارگاه‌های آموزشی این دوره گفت: کارگاه «چرا قرآن را حفظ کنیم» توسط حجت‌لاسلام والمسلمین حسینی، «روش‌های حفظ قرآن» توسط حجت‌الاسلام حاج‌ابوالقاسم، «مهارت‌های تدریس» توسط حجج‌اسلام قاسمی و مهندسی و «پرسمان حفظ قرآن» توسط استاد پرهیزگار آموزش داده می‌شود و بحث «عمل به قرآن» نیز توسط حجت‌الاسلام طباطبایی آموزش داده می‌شود.

محمدی‌پرچویی در ادامه با بیان اینکه بحث تدریس مبانی ترتیل در حفظ قرآن کریم در این دوره‌های آموزشی بر عهده بنده است، گفت: همچنین کارگاه تجوید نیز توسط ابوالفضل علامی، کارگاه عملی تدریس قرآن کریم توسط خانم‌ها صاحب‌هنر و احمدی، کارگاه عملی ترتیل توسط خانم پارسا، کارگاه عملی وقف و ابتدا توسط شهیدی‌پور و کارگاه عملی تجوید نیز توسط خانم‌ها امینی و میرقیاسی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح تربیت حافظان قرآن از سوی برخی سازمان‌ها و دستگاه‌ها، عنوان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه برخلاف برخی از موسسات که اقدام به اجرای طرح‌های ملی حفظ کرده‌ و هیچ مقدماتی برای این کار فراهم نمی‌کنند، علاوه بر برگزاری کلاس‌های آموزشی در سراسر کشور به منابع انسانی نیز فکر کرده که این اقدام بسیار ارزشمند بوده و راه‌اندازی چنین مرکزی طی 30 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

مدیر مرکز راهبردی حفظ قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان با یادآوری اینکه هیچ نهادی به صورت تخصصی با حضور اساتید حفظ قرآن چنین دوره‌های آموزشی را برگزار نمی‌کند، عنوان کرد: هدف اصلی ما از برگزاری این دوره‌های آموزشی یکسان‌سازی روش‌های آموزشی و مجهز کردن مربیان به روش‌های نوین و دستاوردهای حفظ قرآن بوده است که در طرح تربیت حافظان قرآن با یکپارچگی این طرح را پیش برده‌ایم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۸/۱۸
حسین نامجو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی