موسسه قرآن و عترت راویان وحی باغین

قال علی علیه السلام : فیهِ رَبیعُ القُلوبِ وَیَنابیعُ العِلمِ وَ ما لِلقَلبِ جِلاءٌ غَیرُهُ . قرآن بهار دل ها و چشمه های دانش است و دل را جز به وسیله آن جلایی نیست . نهج البلاغه خطبه 176

موسسه قرآن و عترت راویان وحی باغین

قال علی علیه السلام : فیهِ رَبیعُ القُلوبِ وَیَنابیعُ العِلمِ وَ ما لِلقَلبِ جِلاءٌ غَیرُهُ . قرآن بهار دل ها و چشمه های دانش است و دل را جز به وسیله آن جلایی نیست . نهج البلاغه خطبه 176

موسسه فرهنگی قرآن و عترت راویان وحی باغین در سال 1388 تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور اعضای

هیئت رئیسه آقای دکتر علی غلامعلی پور سرکار خانم معصومه شجاعی با مدیریت آقای حسین نامجو در شهر باغین شروع

به فعالیت نمود

اهداف موسسه:

این موسسه در جهت توسعه و تعمیق فرهنگ متعالی قرآن کریم و زدودن محجوریت از چهره قرآن کریم در سطح شهر از طرق:

الف) آموزش عمومی ( روخوانی . روانخوانی . ترتیل . و تجوید)

ب) آموزش تخصصی( صوت الحن . حفظ کل قرآن کریم...

ج) آموزش حفظ خردسالان (3تا 5 و 5 تا 7 ساله )

می باشد

این وبلاگ تحت نظارت آقایان حسین نامجو و مَهدی شجاعی و خانم زهرا علیزاده اداره می گردد

نشانی : جنب بانک صادرات باغین مرکز قرآنی شهر باغین

شماره تماس: 3370410-0341

تلفکس: 3374353-0341

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرد:

احتمال افزایش اعتبارات فعالیت‌های قرآنی در کمیسیون تلفیق بودجه

عباس صلاحی با اشاره به مطرح شدن طرح تجدیدنظر نسبت به بودجه‌های قرآنی در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس، گفت: با توافقات انجام شده میزان بودجه‌های قرآنی افزایش خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عباس صلاحی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: پرداختن به برنامه‌های فرهنگی -  قرآنی و بسط و گسترش مبانی دینی و اسلامی نه‌تنها پیشرفت در جوامع مسلمان بلکه در جوامع دیگر را نیز در پی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه اعتبارات قرآنی در حوزه اعتبارات فرهنگی تعریف می‌شود، اظهار کرد: با توجه به دارابودن معاونت قرآن و عترت در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بخشی از اعتبارات فرهنگی صرف این مهم می‌شود.
صلاحی ضمن اشاره به اندک بودن میزان اعتبارات تخصیص داده شده به فعالیت‌های قرآنی، ابراز کرد: با توجه به اندک اعتبارات تخصیص یافته به این مهم باید تدابیر هوشمندانه‌تری جهت تربیت جوانان و نوجوانان قرآنی و اسلامی در قالب قاریان و حافظان زبده صورت گیرد؛ چراکه باید برای تربیت صحیح دینی و علمی همگام با یکدیگر فراست و زیرکی به خرج داد.
تجدید نظر اعتبارات بودجه‌های قرآنی
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: طرح افزایش اعتبارات بودجه و تخصیص بودجه بیشتر به فعالیت‌های قرآنی مطرح شده است و در این زمینه نمایندگان نیز طرحی در خصوص افزایش بودجه‌های قرآنی و فرهنگی ارائه و خواستار تجدید نظر در بودجه‌های قرآنی هستند.
منتخب مردم تفرش، آشتیان و فراهان افزود: طرح تجدید نظر نسبت به بودجه‌های قرآنی در کمیسیون تلفیق بودجه مطرح و با توجه به طرح‌های نمایندگان ترتیب اثر داده می‌شود؛ چراکه با توافقات انجام شده میزان بودجه‌های قرآنی افزایش خواهد یافت.
وی در بخشی از سخنان خود با تأکید بر اینکه با تخصیص بودجه لازم باید متولیان این امر در سازمان‌های مربوطه شناسایی و فعالیت آنان در تمامی بخش‌های تعریف شده مورد ارزیابی قرار گیرد، افزود: به‌طور حتم با شناسایی متولیان این امر مهم روند برنامه‌های قرآنی در جامعه تسریع یافته و تمامی فرمایشات رهبری در این خصوص محقق خواهد شد.
صلاحی در پاسخ به این سؤال که نحوه نظارت بر هزینه‌کرد بودجه و ابزار و شیوه‌های نظارتی چگونه است؟، اظهار کرد: این امر مهم توسط کمیسیون فرهنگی و همراهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل دستیابی خواهد بود و برای رسیدن به اهداف مورد نظر در این خصوص باید عملکرد سازمان‌های متولی با دقت نظر و ظرافت تبیین و بررسی شود.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه افزود: با توجه به مباحث عنوان شده در مجلس شورای اسلامی امسال سعی شده بودجه‌هایی که مشخص شده است با نظارت کمیسیون فرهنگی مجلس و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان‌ها و نهادها مشخص و با توجه به حجم فعالیت‌ها بودجه توزیع شود.
لزوم تقویت فرهنگ غنی اسلام
صلاحی خاطرنشان کرد: با توجه به حجم وسیع تبلیغات دشمن و فراگیر شدن جنگ نرم فعالیت در عرصه فرهنگی، اسلامی و قرآنی یکی از روش‌های مهم مبارزه با فرهنگ استکبار و تقویت فرهنگ غنی اسلامی است.
منتخب مردم تفرش، آشتیان و فراهان در پایان از تمامی دستگاه‌ها از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، صدا و سیما، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مدارس سراسر کشور خواست در تربیت قرآنی فرزندان دینی این مرز و بوم بر تلاش خویش بیفزایند؛ چراکه با تقویت روحیه دین‌مداری شاهد رشد هرچه بهتر فرهنگ اسلامی و قرآنی در جامعه خواهیم بود.
انتهای پیام/
منبع: ایکنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۲۶
حسین نامجو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی