موسسه قرآن و عترت راویان وحی باغین

قال علی علیه السلام : فیهِ رَبیعُ القُلوبِ وَیَنابیعُ العِلمِ وَ ما لِلقَلبِ جِلاءٌ غَیرُهُ . قرآن بهار دل ها و چشمه های دانش است و دل را جز به وسیله آن جلایی نیست . نهج البلاغه خطبه 176

موسسه قرآن و عترت راویان وحی باغین

قال علی علیه السلام : فیهِ رَبیعُ القُلوبِ وَیَنابیعُ العِلمِ وَ ما لِلقَلبِ جِلاءٌ غَیرُهُ . قرآن بهار دل ها و چشمه های دانش است و دل را جز به وسیله آن جلایی نیست . نهج البلاغه خطبه 176

موسسه فرهنگی قرآن و عترت راویان وحی باغین در سال 1388 تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور اعضای

هیئت رئیسه آقای دکتر علی غلامعلی پور سرکار خانم معصومه شجاعی با مدیریت آقای حسین نامجو در شهر باغین شروع

به فعالیت نمود

اهداف موسسه:

این موسسه در جهت توسعه و تعمیق فرهنگ متعالی قرآن کریم و زدودن محجوریت از چهره قرآن کریم در سطح شهر از طرق:

الف) آموزش عمومی ( روخوانی . روانخوانی . ترتیل . و تجوید)

ب) آموزش تخصصی( صوت الحن . حفظ کل قرآن کریم...

ج) آموزش حفظ خردسالان (3تا 5 و 5 تا 7 ساله )

می باشد

این وبلاگ تحت نظارت آقایان حسین نامجو و مَهدی شجاعی و خانم زهرا علیزاده اداره می گردد

نشانی : جنب بانک صادرات باغین مرکز قرآنی شهر باغین

شماره تماس: 3370410-0341

تلفکس: 3374353-0341

ضوابط شمول تحصیل رایگان در دانشگاه‌ها برای حافظان کل و قاریان ممتاز کشوری قرآن کریم در سال 1392 موضوع بند 95 قانون بودجه سال 1392 کل کشور که در جلسه چهارم آبان ماه به شورای توسعه فرهنگ قرآنی به تصویب رسیده است، از سوی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اجرا به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و سازمان اوقاف و امور خیریه ابلاغ شد.
بر این اساس، در اجرای بند 5 ماده 4 منشور توسعه فرهنگ قرآنی و به منظور اجرای صحیح بند 95 قانون بودجه سال 1392 کل کشور، مبنی بر تحصیل رایگان حافظان کل و قاریان ممتاز کشوری قرآن‌کریم در دانشگاه‌ها، استفاده از این مزایا شامل؛ حافظان کل قرآن کریم و قاریان ممتاز کشوری قرآن کریم (تلاوت تحقیق/ مجود) است.
* حافظان کل قرآن کریم
* دارندگان مدرک تخصصی درجه یک، دو و سه حفظ قرآن کریم با امضای مشترک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی موضوع مصوبه جلسه 573 مورخ هشتم آذر ماه 64 شورای عالی انقلاب فرهنگی.
* حافظان کل قرآن که در اجرای قانون اعطای مدرک کارشناسی و بالاتر به حافظان کل قرآن کریم توسط سازمان سنجش آموزش کشور به سازمان‌ اوقاف و امور خیریه معرفی و موفق به قبولی در آزمون صحت حفظ کل قرآن‌کریم شده‌اند.
* دارندگان رتبه اول تا سوم مسابقات بین‌المللی، اول تا پنجم کشوری و اول تا سوم مسابقات استانی سازمان اوقاف و امور خیریه (طی سال‌های 1385 تا 1392) در رشته حفظ کل قرآن کریم.
* دارندگان رتبه اول تا سوم مسابقات ملی دانشجویان کشور و نفر اول مسابقات سراسری دانشآموزی (طی سالهای 1385 تا 1392) در رشته حفظ کل قرآن کریم.
* سایر داوطلبان، در صورت احراز حفظ کل قرآن کریم بر اساس دستورالعمل آزمون موضوع بند دو توسط سازمان اوقاف و امور خیریه
* قاریان ممتاز کشوری قرآن کریم
(تلاوت تحقیق / مجوّد)
* دارندگان گواهینامه تخصصی درجه یک و دو قرائت قرآن کریم با امضای مشترک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای عالی قرآن صدا و سیما موضوع مصوبه جلسه نهم مورخ هفتم اسفند ماه 89 شورای توسعه فرهنگ قرآنی.
* دارندگان رتبه اول تا سوم مسابقات بینالمللی قرائت قرآن کریم پس از انقلاب اسلامی که از طریق سازمان اوقاف و امور خیریه اعزام شده‌اند.
* راهیافتگان به مرحله نهایی مسابقات سراسری قرائت قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه (طی سالهای 1385 تا1392).
* دارندگان رتبه اول تا سوم مسابقات ملی دانشجویان کشور و نفر اول مسابقات سراسری دانشآموزی در رشته قرائت قرآن کریم (طی سالهای 1385 تا 1392).
بر این اساس، سایر گواهی‌های مؤید حفظ کل و قرائت قرآن دستگاه‌های دولتی و عمومی و نهادهای مردمی اعم از داخلی و خارجی فاقد اعتبار در این خصوص است.
همچنین سازمان اوقاف و امور خیریه موظف است، پس از مبادله موافقتنامه و تخصیص اعتبار، اسناد مربوط به شهریه پرداخت شده توسط حافظان و قاریان متقاضی بابت نیمسال تابستانی 1392 و نیمسال اول و دوم سال تحصیلی 1393- 1392 را دریافت و هزینه آن را به آنها پرداخت کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۱۱
حسین نامجو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی