موسسه قرآن و عترت راویان وحی باغین

قال علی علیه السلام : فیهِ رَبیعُ القُلوبِ وَیَنابیعُ العِلمِ وَ ما لِلقَلبِ جِلاءٌ غَیرُهُ . قرآن بهار دل ها و چشمه های دانش است و دل را جز به وسیله آن جلایی نیست . نهج البلاغه خطبه 176

موسسه قرآن و عترت راویان وحی باغین

قال علی علیه السلام : فیهِ رَبیعُ القُلوبِ وَیَنابیعُ العِلمِ وَ ما لِلقَلبِ جِلاءٌ غَیرُهُ . قرآن بهار دل ها و چشمه های دانش است و دل را جز به وسیله آن جلایی نیست . نهج البلاغه خطبه 176

موسسه فرهنگی قرآن و عترت راویان وحی باغین در سال 1388 تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور اعضای

هیئت رئیسه آقای دکتر علی غلامعلی پور سرکار خانم معصومه شجاعی با مدیریت آقای حسین نامجو در شهر باغین شروع

به فعالیت نمود

اهداف موسسه:

این موسسه در جهت توسعه و تعمیق فرهنگ متعالی قرآن کریم و زدودن محجوریت از چهره قرآن کریم در سطح شهر از طرق:

الف) آموزش عمومی ( روخوانی . روانخوانی . ترتیل . و تجوید)

ب) آموزش تخصصی( صوت الحن . حفظ کل قرآن کریم...

ج) آموزش حفظ خردسالان (3تا 5 و 5 تا 7 ساله )

می باشد

این وبلاگ تحت نظارت آقایان حسین نامجو و مَهدی شجاعی و خانم زهرا علیزاده اداره می گردد

نشانی : جنب بانک صادرات باغین مرکز قرآنی شهر باغین

شماره تماس: 3370410-0341

تلفکس: 3374353-0341

طراحی بیمارستان‌ها با معیارهای اسلامی

سه شنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۵۰ ق.ظ

همتی عنوان کرد:

%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%a8%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86%e2%80%8c%d9%87%d8%a7-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%b9%db%8c%d8%a7%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%db%8c

گروه سلامت: سرپرست مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با بیان اینکه در تلاش برای طراحی بیمارستان‌ها براساس اصول و معیارهای اسلامی هستیم، گفت: در این راستا کمیته‌ای تشکیل و مباحث مربوط به معماری، چیدمان و چینش مراکز را به نحوه‌ای پیگیری خواهیم کرد.

حسین همتی، سرپرست مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به جلسه مسئولان معاونت دانشجویی و فرهنگی این وزارتخانه به منظور بررسی برنامه‌های پیش روی این معاونت، اظهار کرد: در این نشست پرونده رابطان قرآنی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی قطعی شد که بدین منظور قرار است تا طراحی و بازنگری استانداردهای بیمارستان‌ها را داشته باشیم.
طراحی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی براساس اصول و معیارهای اسلامی
همتی با بیان اینکه در تلاش برای طراحی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی براساس اصول و معیارهای اسلامی هستیم، اظهار کرد: در این راستا کمیته‌ای تشکیل و مباحث مربوط به معماری، چیدمان و چینش مراکز را به نحوه‌ای پیگیری خواهیم کرد تا بیشترین امکان اسلامی شدن را داشته باشند.
حضور رابطان قرآنی در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی
سرپرست مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به حضور رابطان قرآنی در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی به منظور انجام فعالیت‌های مرتبط با این حوزه، اضافه کرد: بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی به طور معمول محیطی هستند که بیشترین توجه بیمار نسبت به مفاهیم معنوی در آن‌ها شکل می‌گیرد زیرا نزدیک‌ترین ارتباط را افراد با خداوند زمانی دارند که در درون بیماری هستند.
طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
وی با اشاره به آغاز طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، گفت: برای اجرای این طرح در ابتدا درصددیم تا مشخص کنیم که بی‌سواد قرآنی در بین کارکنان، اساتید و دانشجویان به چه کسی اطلاق می‌شود و چه حداقل‌هایی را باید داشته باشد، بنابراین در حال طراحی سامانه‌ای هستیم که از طریق آن بتوانیم آمار تمامی دانشگاه‌ها و وضعیت فعلی آن‌ها را استخراج کنیم و در هر سال درصدی از آن را کاهش بدهیم.
ایجاد روش تحقیق مناسب در حوزه‌ مباحث قرآنی
همتی با اشاره به تلاش مجموعه برای ایجاد روش تحقیق مناسب در حوزه‌ مباحث قرآنی، اضافه کرد: بدین منظور روز گذشته نشستی با حضور معاون دانشجویی و فرهنگی وزیر بهداشت، سردبیران مجلات قرآن و طب و سبک زندگی زندگی اسلامی با محوریت سلامت و نیز استاد محمدعلی انصاری، مفسر قرآن کریم برگزار و در خصوص راهکارهای دستیابی به یک روش تحقیق مناسب در حوزه فعالیت‌های قرآنی بحث و تبادل نظر شد.
وی افزود: در این نشست مقرر شد با موسسه استاد محمدعلی انصاری به منظور اجرای برنامه‌های ویژه در این حوزه همکاری تنگاتنگی داشته باشیم تا آیات مرتبط در حوزه سلامت را استخراج، این مطالب را تدوین و روش تحقیقی برای آن‌ها آماده کنیم تا برای اعضای هیئت علمی کارگاه‌های متعددی را در این بخش برگزار کنیم.
دستورالعمل کنگره‌های قرآن‌پژوهی و طب به زودی برای دانشگاه‌ها ارسال می‌شود
سرپرست مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت ادامه داد: در خصوص نحوه برگزاری کنگره‌های قرآن‌پژوهی و طب نیز مقرر شد تا به زودی دستورالعمل کنگره‌های قرآنی دانشگاه‌ها را به مراکز ابلاغ کنیم تا دانشگاه‌ها تا اواخر فصل پاییز کنگره‌های خود را برگزار کنند و ما نیز در اواخر امسال کنگره ملی قرآن‌پژوهی و طب را برگزار کنیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۰۲
حسین نامجو

نظرات  (۱)

سلام.
با سوالی در مورد امر به معروف به روزیم...؟؟؟؟
منتظر نظرات زیبای شما هستیم...

ممنون میشم اگه مشارکتی در این بحث داشته باشید...
التماس دعا
اللهم عجل لولیک الفرج
یا علی مدد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی